Pages

Saturday, May 12, 2012

SENARAI PIMPINAN BARU SESI 2012/2013

Assalamualaikum w.b.t  , Bismillah :)

وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ


“Dan (bagi) orang-orang yang menerima(mematuhi) seruan Tuhannya dan mendirikan shalat, sedang urusan mereka (diputuskan) dengan musyawarah antara mereka; dan mereka menafkankan sebagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka.”


Amal jamai dalam amal  menuntut pemahaman syar'i yang benar, kematangan berfikir, dan kedewasaan dalam bersikap, sehingga menghasilkan kebijakan yang tepat, efektif, barakah, dan diredhai Allah SWT. Hal tersebut dapat dilihat dari proses pengambilan kebijakan dan komitmen serta konsistensi dalam melaksanakan keputusan yang dihasilkan dari syura.

Alhamdulillah pada tarikh 11 May 2012 , Pimpinan AMT ( Ahli Majlis Tertinggi ) Mutiara 2011/2012 telah mngadakan majlis syura untuk menentukan pimpinan untuk yang akan datang . Dan juga muhasabah bagi program yang telah diadakan bagi pimpinan lepas untuk penambahbaikan untuk sesi akan datang . InsyaALLAH
.


Barisan pimpinan Mutiara 2011/2012

Berdiri dari kiri : 
Shakir Shafiee (Penasihat) , Wan Mohd Taufiq (Bendahari) ,Muhd Zharif (YDP) , 
Khairi Syafiq Nan ( Setiausaha)
Duduk dari kanan : 
Nur Hanani Bt Yazi (Timb S/U) , Nurul 'Azzah Nadzmi ( Timb YDP), Nadya Wanie (Timb Bendahari)




Dengan ini diumumkan kepimpinan MUTIARA bagi sesi 2012/2013 :




PENASIHAT

Muhammad Zharif Bin Ahamad


YANG DI PERTUA (YDP)

Muhammad Aiman Bin Jusni


TIMB.YANG DI PERTUA 

Nurul 'Azzah Binti Nadzmi


SETIAUSAHA

Mohamad Syazwan Bin Abd Razak


TIMB SETIAUSAHA

Nur Hanani Binti Yazi 


BENDAHARI 

Yuhakim Fitri


TIMB.BENDAHARI

Aufa Ilham Binti Shakir



Amalan syura adalah amalan organisasi muslimin yang cemerlang. Syura dihayati bagi membantu mencapai keputusan yang paling hampir dengan kebenaran. Syura dilaksanakan bukan untuk mencari siapa menang dan siapa kalah atau siapa kuat dan siapa lemah. Roh dan semangat ini jauh menyimpang daripada tuntutan Allah s.w.t. dalam melaksanakan syura. Jesteru itu pendukung organisasi hendaklah sentiasa meningkatkan keikhlasan dan ketakwaan kepada Allah s.w.t. dalam melaksanakan perintah Allah s.w.t. untuk melaksanakan syura.
Amalan syura tidak syak lagi merupakan petunjuk Allah s.w.t. yang penting bagi mencapai kecemerlangan organisasi. Firman Allah s.w.t. dalam surah Ali Imran, ayat 159, yang bermaksud:
“Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonlah keampunan bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah (syura) dengan mereka dalam urusan itu. Kemudian sesudah engkau berazam (setelah melaksanakan syura untuk membuat sesuatu) maka bertawakallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertawakal kepada-Nya.”
Sama -sama kita memperbaharui niat. Moga segala-galanya dinilai sbg ibadah. Amin
Wallahu'alam


1 comment:

  1. Syukur Alhamdulillah ..moga kempimpinan kali ini akan memacu MUTIARA kearah lebih tinggi lagi ,insyaAllah

    ReplyDelete